fredag 19. april 2013

Korledertrening, 12.-14.04.

Flotte dager ligger bak på en utdanningsleir for korledere som jeg fikk være med å lede. Vi hadde mange verdifulle samtaler gjennom hele helga.

Du leste sikkert nylig at jeg hadde hjemmetrykkeri her av den nye boka mi. Det var 20 korlederne jeg utdanner som skulle ha disse bøkene som lærebok i sangteknikk. Disse korlederne treffer jeg tre helger fordelt over et år på et hotell. Der får de undervisning i korledelse, dvs musikkteori med notelære, harmonilære, dirigat, repertoireutvidelse, praktiske aspekter, dans, m.m. og selvfølgelig også sang. Jeg er ansvarlig for sangundervisningen, ca 6 Timer i plenum hver helg og personlig coaching av hver eneste deltaker i tillegg.

Dette var veldig verdifullt for meg å få holde på med dette, for alle disse korlederne sprer evangeliet til alle sangerne i korene sine og til alle de menneskene disse korene synger for.

Vi kunne også selge rimelig arbeidsmaterial til korlederne i form av noter og CDer, siden vi har kjøpt opp et relativt stort opplag av egen musikk etter at et musikkforlag vi samarbeidet med la ned arbeidet sitt i fjor. Våre utgifter i den forbindelse var en stor utfordring for oss, men vi har fått inn igjen 11% av disse kostnadene nå og vi jubler.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar