torsdag 11. april 2013

Hjemmetrykkeri

Undervisningsbok nummer to i sangteknikk er ferdig korrigert nå. I helga er det et korlederseminar jeg skal undervise på og jeg skal ha med meg helt nye bøker dit med tilhørende lyd-CD. Det tar et par uker å få bøkene trykt på trykkeri, så jeg trykker, brenner og binder bøkene her hjemme denne uka. Det er masse jobb og dyrt. Å bruke trykkeri er også dyrt og man kan ikke forbedre noe etter at opplaget et trykket. Ved å trykke selv har jeg mulighet til å få feedback og enda mer korrektur, en slags dobbelsikring for å gi ut et enda bedre resultat.

Jeg har vært i Tyskland siden 1986 og tror at jeg uttrykker meg riktig godt både muntlig og skriftlig, men likevel greier lektoratet å finne masse å forbedre språklig.

Jeg håper på at et forlag vil gi ut boka mi. Den trenger nok en del finpuss mht. layout og forbedring av bildekvalitet før de godtar den. Jeg har ikke nok penger til å få gjort dette akkurat nå, så da har jeg hjemmetrykkeri her i stedet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar