tirsdag 29. oktober 2013

Bø i Telemark og Norge generelt

Jeg er i Norge nå. Jeg reiste til Norge for å ha en workshop med koret i Bø, og for å holde foredrag i ord og toner på menighetens storsøndag. Oppdraget i Bø gikk fint, synes jeg og jeg var overraska over hvor godt alle leddene i menighetens storsøndag passet sammen. Jeg har betjent pinsemenigheten i Bø med jevne mellomrom i 24 år nå og hver eneste gang jeg er der har jeg følt at det er veldig godt å være der.

En annen grunn til at jeg er i Norge nå er for å hjelpe min mor som er veldig syk. Legene har faktisk ikke funnet ut hva som er grunnen til at hun er så svak. Hun har kreft og fått behandling for det for en tid tilbake, men kroppen har bare blitt dårligere og dårligere likevel. Jeg forsøker så godt jeg kan å gjøre noe godt for henne. Det er også grunnen til at jeg ikke besøker kjære venner på Stathelle denne korte uka jeg er her. Jeg har rett og slett så mye arbeid å gjøre hjemme hos foreldrene mine at jeg ikke har krefter til å få gjort mer enn det.

Jeg har fått møte den eldste sønnen min og kjæresten hans igjen. Han flytta til Norge for noen måneder siden og det er en stor glede å få være noen timer i lag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar