søndag 15. september 2013

Lykken er å jamme

Nå sitter jeg faktisk igjen midt på natta og skriver til deg her. Hvorfor sover jeg ikke på denne tida av døgnet, spør du kanskje. Jeg tror det er på grunn av ren lykke. Denne helga har vært så full av underfulle opplevelser! Besøk her hos oss, teltmøte i Kaisersbach, jazzkonsert i Plochingen, musikkledelse i Ditzingen, lederbyttefest i Mähringen og bygdefest i Wankheim. Overalt hadde vi ansvar og bidrag og stor glede ved det. Men det deiligste av alt var å jamme/improvisere noen timer i lag med bygdas musikere i Wankheim. Det var bare så deilig, livgivende og avslappende at jeg føler meg fullstendig fornyet. Klart vi har glede av å hjelpe fram nye musikere/forkynnere, men det å bare slappe av og la tonene flyte i en setting hvor en ikke forstyrres av irriterende temposvigninger, upassende akkorder, tekniske feiltrinn og andre forstyrrende elementer .... Nydelig!

Jo, vi musikere nøt denne tida i lag i fulle drag, men ikke bare vi. Folk kom bort til meg etterpå og spurte: "Hva var det som skjedde med atmosfæren i rommet da dere spilte?"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar