mandag 21. september 2020

Tillit

Tillit skapes ved at det er samsvar mellom det jeg sier og det jeg gjør. «Tillit er ferskvare» og må stadig fortjenes ved å sørge for samsvar mellom ord og handling.

Jeg bygger tillit ved å kommunisere ærlig og sant. 

Jeg passer på å forklare alt som er nytt og gir hyppige tilbakemeldinger.

Jeg støtter den jeg bygger tillit hos ved å være tilgjengelig og hjelpsom.

Jeg lytter aktivt og viser respekt for den jeg lytter til. Jeg nikker, smiler, holder øyekontakt, oppfordrer til å fortelle mer, forsikrer meg om at jeg oppfattet rett, tror på vedkommendes ferdigheter og velmenende intensjon. Det er alltid spennende for meg å finne ut hva jeg kan lære av vedkommende.

Så langt det er mulig er jeg alltid rettferdig.

Jeg erfortusigbar og konsistent og holder det jeg lover.

Jeg deler minkompetanse, fagkunnskap og innsikt med dem jeg snakker med.

Slik bygger jeg tillit.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar