søndag 9. juni 2013

Fire store begivenheter kommende helg

Neste helg skulle man ha kunnet være flere steder samtidig. Fire ting som er viktig for meg skal skje da. Fredag er det "FLAMinGO", en stor utekonsert som ungdommene fra alle menighetene i byen arrangerer i lag på markedsplassen i Reutlingen. Jeg har i årevis hjulpet disse ungdommene med disse månedlige stormøtene i form av at jeg har coachet de musikalske lederne både i forkant og etterkant av samlingene. Det er ekstra kjekt at FLAMinGO skal være ute denne gangen og det er leit at jeg ikke kan være med på dette møtet.

Jeg skal nemlig til Nürnberg fra fredag til søndag og utdanne nye korledere. Det er ca 40 påmeldte denne gangen og jeg skal greie å gi alle sammen privatundervisning i tillegg til 4-5 undervisningstimer i plenum. Gud vet hvordan det skal bli mulig. Jeg forbereder meg så godt jeg kan denne uka, ordner med nye sanger, undervisningsbøker, CD med oppvarmingsøvelser osv. Øvelsene på CD brennes og trykkes nytt for hver gang. Det er virkelig mye arbeid som jeg gjerne vil la et trykkeri gjøre for meg i framtida. Arbeidet med disse korlederne er svært verdifullt for meg. Jeg føler at deltakerne setter pris på det jeg kan gi dem og det de lærer sprer de der de bor.

På lørdagen går jeg glipp av fødselen av en baby jeg har gått gravid med i årevis. I alle musikkråd og kollegatreff har jeg ivret for å arrangere "united choirs", ei fellessanghelg for mange kor i området. Nå skjer det. En kollega har grepet ideen og fyller byhallen i Reutlingen med 800 gospelsangere og synger evangliet for publikum. Endelig!

På søndag har menigheten vår møte i samme byhallen. Menighetslokalet vårt fylles kl 9 og kl 11 hver søndag og dette er en spesiell dag hvor hele menigheten samles til et og samme møte og felles innsats.

Fire viktige begivenheter og jeg er fysisk sett kun i Nürnberg. Men ved min støtte er jeg på FLAMinGO, på Gospelkonsert og på fellesmøtet også. Du er også delaktig i alle disse aksjonene når du involverer deg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar