onsdag 1. mai 2013

Vaskemaskin og samtaler

Hvilken velsignelse å ha vaskemaskin! Klærne blir reine mens jeg koser meg med å jogge rundt i skogen. 

Jeg sms-er med staryend-guttene "mine" mens jeg jogger. De synger på en stor ungdomskonfernase i stuttgart med mange tusen ungdommer i dag. Etter det reiser de til Hamburg for å synge på kirkemøtet for landets lutheranere, og det er mange!

Vaskemaskinen gjør jobben godt og bønnene likeså.

Jeg husker den første tida som gift, gravid og mor her i Tyskland. Da hadde vi ikke vaskemaskin. Jeg bar klesvasken på ryggen til folk som lot meg få vaske tøy hos dem. Rene klær og utallige gode samtaler ble resultatet den gang som nå. Likevel er jeg veldig takknemlig for å ha vakemaskin hjemme nå.

Det at klærne er rene er viktig. Enda viktigere er det at hjertet er nyvasket hver eneste dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar